Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Comparison of the "integration plans for refugees" of the Ministry of Education in the Czech and German language areas using the example of the Prague Spring, the Civil War in Syria, and the Russian-Ukrainian War
Peřinová, Anna Magdaléna ; Kafka, Clemens (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Poté, co byla v roce 2022 Ukrajina napadena Ruskem, následovala jedna z největších humanitárních krizí za posledních pár let. Vlna ukrajinských uprchlíků našla své útočiště a ochranu především v okolních zemích, které se je od té doby pokouší začlenit do společnosti, dokud válka neskončí. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké důsledky má ukrajinská uprchlická vlna na školství jednotlivých států. Důraz je přitom kladen na adaptaci základních škol a začleňování ukrajinských uprchlických dětí do kolektivu. K tomuto účelu byla zvolena metoda analýzy integračních plánů ministerstev školství České republiky, Spolkové republiky Německo a Rakouské republiky. Tato analýza byla poté doplněna metodou interview s učiteli a hospitacemi na české a rakouské základní škole. Výsledky průzkumu ukazují na dalekosáhlé problémy, kterým školy musí při integraci uprchlíků čelit. I přes dlouhodobé zkušenosti některých států s integrací uprchlíků neodpovídají vždy integrační plány skutečnosti, která převládá na školách. Přesto bylo provedeným výzkumem stanoveno, že pedagogové vzniklou situaci dobře zvládají a jsou materiálně dobře podporováni. Hlavním zjištěním ovšem bylo, že se některé státy, hlavně Rakousko a Německo, často orientují na předchozí integrační plány, které mohou směřovat až k vyčlenění samotných...
Ověření účinnosti Překlenovací učebnice Ladislava Daniela v praxi
Herdegenová, Marta ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Autorský abstrakt Ve své diplomové práci jsem se věnovala experimentálnímu ověření účinnosti Danielovy Překlenovací učebnice, která má za úkol srovnat nedostatky a mezery v hudebních dovednostech žáků na druhém stupni způsobené hodinami hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Průzkum jsem realizovala v šestých třídách jedné pražské základní školy, kde jsem v tomto roce vyučovala hudební výchovu. Stav hudebních dovedností žáků mě přiměl vyzkoušet Danielovu Překlenovací učebnici a alespoň trochu vrátit hudební výchovu mezi "živé předměty". Před samotným průzkumem jsem provedla vstupní prověrku hudebnosti v experimentální i kontrolní skupině, prostudovala Danielovu metodiku hudební výchovy, učebnice včetně metodických příruček a analyzovala Překlenovací učebnicí a k ní náležící Metodickou příručku. Na základě poznatků z této četby jsem vypracovala plán učiva jednotlivých hodin včetně metodických postupů. Zpočátku kritické chování žáků při "nových" hodinách hudební výchovy se brzy změnilo ve velice aktivní. Žáky hodiny bavily a těšili se na ně. Po každé hodině odcházeli s nějakým novým poznatkem, dovedností, které si hned v následující hodině zopakovali a přidali nové. Dokázali se ztotožnit s učebnicí a pracovat s ní. Po pěti měsících výuky podle Danielovy Překlenovací učebnice mohu tvrdit, že...
Mediální komunikace státní správy na příkladu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Případová studie.
Macura, Ondřej ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se formou případové studie věnuje problematice mediální komunikace veřejnosprávní instituce, kterou je v tomto případě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Hodnocení je omezeno na období prvních 100 dnů působení nového resortního ministra Marcela Chládka a na vybraná tištěná periodika. Jedním z cílů práce je analýza komunikace resortu a zhodnocení její efektivity. Práce zahrnuje také specifika období před vznikem nové vlády a rovněž předchozí působení Marcela Chládka ve vztahu k jeho působení v čele Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Kromě toho se práce věnuje teorii komunikace veřejné správy, marketingu a public relations této oblasti.
Odraz komunikace MŠMT na oficiálních sociálních sítích
Rýdlová, Karolína ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Odraz komunikace MŠMT na oficiálních sociálních sítích" pojednává o využívání sociálních sítí pro komunikaci vládních institucí s veřejností. První část práce uplatnění na sociálních sítích. Na základě vymezení funkce institucionální komunikace a vytyčení klíčových vlastností sociálních médií jsou identifikovány základní cíle institucionální ží především k utvoření obrazu o dosavadním využívání sociálních sítí vládními institucemi v ČR a přiblížení činnosti a působnosti Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Teoretické poznatky jsou následně využity při analýze komunikace MŠMT na sociá Twitter a Instagram. Cílem výzkumu je vyhodnotit, jak ministerstvo naplňuje cíle institucionální komunikace na sociálních sítích (vytyčené v teoretické části práce) a využívá jejich komunikačního potenciálu. V l zároveň realizován rozhovor Klárou Dobiášovou z odboru vnějších vtahů a komunikace MŠMT, který umožňuje konfrontaci závěrů vzešlých z komunikační analýzy se zkušenostmi získanými správou
Inkluzivní vzdělávání z pohledu vedoucího pracovníka
Bochňáková, Barbora ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Závěrečná bakalářská práce "Inkluzivní vzdělávání z pohledu vedoucího pracovníka" se zaměřuje na přístup a metody vedoucího pracovníka k inkluzivnímu vzdělávání na střední škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá vývojem inkluze v České republice a teoretické aplikace inkluze z pohledu managementu v českých školách. Praktická část obsahuje rozhovory a jejich analýzu s konkrétním vedoucím pracovníkem školy s již zavedeným inkluzivním vzděláváním.
Právní aspekty financování sportu ze státního rozpočtu
Rudolfová, Veronika ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Právní aspekty financování sportu ze státního rozpočtu Abstrakt Diplomová práce se věnuje právním aspektům procesu financování sportu. Financování sportu ze státního rozpočtu tvoří největší podíl příjmů sportovních organizací a sportovních klubů. Diplomová práce podrobuje právní aspekty podpory sportu ze státního rozpočtu komplexní analýze založené na právní rešerši. V jednotlivých částech se diplomová práce věnuje přerozdělování finančních prostředků ze státního rozpočtu. Nejprve je vysvětleno, jak celý proces financování ze státního rozpočtu začíná, jaké subjekty se ho účastní a také jaký objem finančních prostředku je do oblasti sportu poskytován. Práce popisuje a hodnotí jednotlivé části celého procesu, čímž se podařilo vypracovat přehled o celé problematice státního financování sportu. Poskytuje také nástin vývoje podpory sportu za celé století a vysvětluje proč je účinná právní úprava stále považována za nedostatečnou. V práci je dále uvedeno institucionální zajištění systému podpory sportu. Práce se věnuje problematice financování sportu z odvodů loterijních společností a její vliv na podporu sportu. Klíčovým bodem diplomové práce je státní dotace, která je nástrojem k přerozdělování prostředků. Byl vypracován přehled, díky kterému se čtenář dozví jak je státní dotace právně upravena a jaké možnosti...
Mediální komunikace státní správy na příkladu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Případová studie.
Macura, Ondřej ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se formou případové studie věnuje problematice mediální komunikace veřejnosprávní instituce, kterou je v tomto případě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Hodnocení je omezeno na období prvních 100 dnů působení nového resortního ministra Marcela Chládka a na vybraná tištěná periodika. Jedním z cílů práce je analýza komunikace resortu a zhodnocení její efektivity. Práce zahrnuje také specifika období před vznikem nové vlády a rovněž předchozí působení Marcela Chládka ve vztahu k jeho působení v čele Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Kromě toho se práce věnuje teorii komunikace veřejné správy, marketingu a public relations této oblasti.
Česká škola v roce 1945
Machačová, Michaela ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Koura, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá organizací školství po ukončení druhé světové války. První kapitola pojednává o školství v době nacistické okupace. Hlavní část práce je zaměřena na organizaci školního roku 1945/1946 a na problémy, které v souvislosti s uspořádáním poválečného školství nastaly. Další část se věnuje učitelům a žákům v tomto období. V práci je také přiblížena reforma jednotné školy, vznik pedagogických fakult, činnost mimořádných lidových soudů a činnost institucí jako ministerstvo školství nebo zemská školní rada či výuka některých předmětů (dějepis, politická výchova a ruský jazyk). Práce je založena na studiu archivních pramenů, legislativních norem a interpretaci článků odborné pedagogické literatury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.